fredag 15 oktober 2010

En ny inneboende

...har flyttat in i mitt dator/pysselrum.

Det är en hemlös katt som jag efter många om och men lyckats fånga in tack vare en lånad fälla från djurskyddsföreningen här i stan.

Jag har bestämt att kissen som jag döpt till Thorsten ska få bo kvar hos mig och på onsdag ska vi till veterinären för koll och kastrering...undra hur poppis jag blir då....och undra hur jag ska få in honom i en bur? :P

Tills dess bor han här inne och kan rafsa omkring i mina spetsar. När han kommit över chocken att bli kidnappad in i värmen ska jag ta en bild på Thorsten så ni får se honom :)

Trevlig helg alla!

Kramar



6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken lycka för Thorsten att hamna just hos dig!!!!

Jag skulle mer än gärna vara instängd i ditt fina rum och få vila där.

Vi tog hand om en hemlös katt för många år sedan. Det tog ett tag innan hon blev tam, men det var det bästa vi gjort, fast jag var väldigt spänd på om hon skulle komma tillbaka när vi släppte ut henne första gången. Ja, ett varmt hem och god mat gjorde att hon efter ett dygn satt och jamade på fönsterblecket vid köksfönstret :)

Lycka till!

Kram Lena

Anki sa...

Hej!
Åh vad härligt med katt...jag har ett helt gäng så jag vet! Jag lovar spetsarna kommer att bli en favorit, hihi!
Vilken tur att det finns såna som du, som tar hand om en hemlös Torsten...det finns alldeles för många katter som far illa!
Jag brukar all kika in på din vackra blogg, utan att visa det då, hmm!
Underbart hem har du och såå mycket fint i butiken!

Lycka till med Torsten!
Kram Anki

Alba Linea sa...

oooh how i love your style! and the way you take your pictures! your blog is great! best wishes and a very nice weekend! di
;0)

Vintage sa...

Härligt att du tar hand om Thorsten! Lyckost honom att få bo hos dig i ditt vackra hem!Ser fram emot att få en bild på honom... Kram susanne

Wikki sa...

Om du har skaffat en transportbur, ställ in den hos honom redan nu och bädda i den, lägg lite godis där osv så han kan gå in i den om han vill och känna att den inte är farlig. Om han hunnit välja ut en sovplats, lägg en handduk där som han ligger på, flytta in den sen i kattburen, så känner Torsten sig lugnare.
Klokt av dig att kastrera, det blir en lugnare och friskare pojke av sådant. Se till att IDmärka och skicka in till kattregistret. Även innekatter ska man märka, om de skulle råka smita ut är chansen större att få dem åter då.
Och gott att du tar dig an en hemlösing. Vi som jobbar med katthem har så många missar ute nu som behöver hem, så du kan i nte ana!
Lycka till! NosPuss till Torsten!
TassKram Wikki

Bitte sa...

Vad gullig du är som tar hand om lilla Thorsten :-). Jag är säker på att han kommer att trivas finfint hos dig!

Många kramar
Beatrice