fredag 24 september 2010

Fönster

Ibland är det så svårt att veta vad för slags gardiner man vill ha.
Min matsal är alltid ett problem för mig. Jag gillar inte när det är för mycket tyg för fönstren men i det här rummet blir det så himla tomt och ödsligt på något sätt med bara en hissgardin eller nåt liknande.

Jag har haft de här längderna uppe ett bra tag men de fick vara kvar när jag satte upp rullgardinerna jag sydde för några år sedan.

Det blev alldeles för tomt med bara rullgardinen...och det kändes som om alla i huset bredvid verkligen klunde se rätt in hos mig...blev nästan lite paranoid så längderna får hänga med ett tag till, haha.

Både rullgardin och längder är i hellinne.


Tyget är så tunt att inte mycket ljus stängs ute :)



Min "adventsljusstake" får vara framme året om.
Jag fick in dem till butiken idag men i en mindre, tre-armad modell, både i antik mässing och vitt....jag vet inte om jag ska plocka fram dem redan eller vänta tills vi stökar fram julen om drygt en månad. Att det snart är jul igen...tiden går så snabbt att jag nästan blir rädd.

Butiksbloggen fick sig en rejäl uppdatering igår så kika gärna in där :)



Trevlig helg!

Kram

7 kommentarer:

(eddas) sa...

Syntes det var helt flott med de gardinen du hadde der....
ha en fin helg
eddaKlemmer

Bitte sa...

Jättefina gardiner, jag tycker om när de är så där tunna och skira så de släpper in ordentligt med ljus :-).

Nu ska jag kika in på butiksbloggen också!

Ha en fin helg!

Kramis
Beatrice

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Jättefina gardiner, tunna men ändå ger viss privacy!

Underbart fint rum - inspiration!!
Mysig blogg.

Kram från Australien♥

Sommerhuset i bakken sa...

Oj, for en fantastisk blogg du har. Sååå vakre rom. Ble helt betatt! Helt nydelig!

Ljuva Drömmar sa...

Jag håller med dig om att det kan vara svårt med gardiner. Jag är där nu, ska göra om hemma och vet inte hur jag ska göra med gardinerna.

Jag har kikat in till dig några gånger förut men jag tror inte jag har kommenterat. Ville iaf säga att jag tycker din blogg är jättefin! Det finns massa att inspireras av hos dig.

Hoppas att du får en härlig helg!
Kramar Maria

Nanna sa...

Det blev riktigt fint med de tunna gardinerna! Hade själv nog velat ha rullgardinen högre upp för mer ljusinsläpp men det är ju en smak sak. Snyggt blev det i vilket fall som helst!

Vitaloppan sa...

Helt underbar matsal! Jag försöker få till våran också men måste måla matsalsbordet först. Det är jobbigt att måla till sig själv när man alltid målar åt andra:-) Jag jobbar fortfarande med att få min sambo att köpa lev vackert boken men det går trögt även fast jag sa att ni bara hade 3 kvar.. Jag måste tydligen jobba mer på det, hihi..
Ha en härlig vecka.
/Linda