måndag 13 september 2010

Kransbinderi

Jag fick eukalyptys av min sambo innan helgen så jag roade mig med att göra kransar i lördags, tre kransar fick jag ihop. Dessa två får förmodligen får pryda fönstren i matsalen.

En krans fick pryda min madonna....

....min stoooora madonna som jag för övrigt målade vit förra helgen. Den såg så otäck ut när den var mörk att jag var livrädd varje gång jag skulle släcka lampan i förnstret på kvällen, haha. Den ser lite mindre läbbig ut i vitt med en krans :D


Madonnans krans gjorde jag av ståltråd, pärlor och överblivna blad från några av eukalypuskvistarna.



Jag blev riktigt nöjd med den...måste nog knyppla ihop fler såna :)

Ha en bra start på veckan!

Kram


8 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.vindsromantik.blogspot.com/

Hej
Så fina kransar, jag är också inne i en kransperiod, det är att skynda, när man plockar material ute.

Ha en underbar vecka
/Maggan

hagagården sa...

Vilka underbart fina kransar du har gjort.
kram
ninni

(eddas) sa...

Åhh så nydelige ..det var en god ide:)I dag har jeg innlegg om Birkelunden...markedet jeg står på hver søndag:)
ha en kos kos dag
eddaKlemmer

Skogslyckan sa...

Underbara kransar. Är så imponerad av alla er bloggare som gör så fina kransar. Har försökt men det blir bara pannkaka..snett och vint. Ja ja man kan ju inte vara bra på allt...ler. Madonnan blev väldans fin vit!
Kram Pia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vad fint!

Blev lite fnissig när du skrev hur rädd du blev för Madonnan...:)

Kram Annica

Tarja Mustonen-Blomquist sa...

enkelt o mycket fint!! kram Tarja

spetsar och änglar sa...

En jättefin krans!
Tycker att du har det så fint.Har suttit här en stund och bara njutit av allt det vackra.

Ha en fin fortsättning på dagen.
/Heléne

Mánadis' Vildhäst sa...

Hej!

Kikar in och lämnar ett tassavtryck i din blogg. Du har det jättefint här och i butiks-bloggen (var för övrigt in i butiken häromdan och min hjärna gjorde en låååång inköpslista*s*)

Ska fortsätta kika in emellanåt och få lite inspiration (ja, både här o butiken).

Ha en toppenfin dag
/Linda