tisdag 11 januari 2011

Vår?

Trots att vi har många hemska månader med snö kvar här i norr har jag skaffat lite olika vårlökar som ersättare efter hyacinterna. På något skumt sätt känns det som om våren inte är långt borta fast jag vet att det är lääääänge kvar.


Här hamnade några under en glaskupa i köket.
Både kupan som det smart nog är hål i på toppen och urnan finns hos Himlen runt hörnet.


Jag tror att det ska vara krokusar...skulle gärna vilja ha snödroppar men än finns det inte så mycket att välja på i blomsterbutikerna....så länge de inte blommar spelar det ingen roll ;P


Blå pärlhyacinter lyckades jag komma över och de hamnade i en plåtburk....man behöver inte bara ha gryn och dyl i burkar :)
De är nyinkomna i butiken och finns i tre storlekar.



Små krokusar i vardagsrummet.
Krukan kommer ifrån samma ställe som sakerna innan ;)




Jag har dekorerat med torkad lav för att dölja den fula plastkrukan lökarna kom i.


Nu börjar min jobbvecka men först
morgonpromenad och sedan ett gympass!

Kramar

2 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej åh vad härliga bilder den är så fin krukan med rosor på kanten en favorit!Ha en mysig dag kram Tina

Fröken C sa...

Härliga bilder! Den lilla krukan på fot är ljuvlig:)

Visst vill man ha massor med lökväxter nu:)

Kram C