onsdag 28 december 2011

Skafferi

Skafferiet blev städat innan jul
så nu törs jag visa upp det.


På insidan av dörren sitter en griffeltavla
att skriva upp inköpslistan på.



Jag har det mesta i burkar och korgar.
Dels för att det är finare och ser mindre rörigt ut så slipper
man att små äckliga kryp tar sig ner i torrvarorna...i såna
här gamla hus bor det ett och annat
kryp i väggarna.




I korgarna på golvet finns frukt och grönsaker.





Alla mina gryn och fröer ligger i glasburkar märkta med
pappetiketter.
På etiketterna skriver jag ner hur saker och
ting ska tex kokas samt måttangivelser.

Idag är jag ledig och ska ut och se om jag
hittar nåt att shoppa på stan :)

Kram


3 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Skafferi var något jag så gärna velat ha när vi byggde Skogslyckan. Men den stora spiskupan fick gå före, fans inte plats till allt. Står ett blåvitt krus i ditt skafferi som jag verkligen gillar.
God fortsättning!
Kram Pia

Faded Charm sa...

I'm so glad I stubled upon your blog....it it so wonderful:-)

Happy New Year!

xoxo
Kathleen

Mormors gård sa...

Hej!
Åh, vad glad jag blev då jag av en händelse ramlade in på din blogg! Jag skrev i misstag fel adress och hittade ditt HÄRLIGA hem här!
Hoppas det är ok att jag lägger din blogg bland mina favoriter, du har det bara sååå fint!
Ett gott nytt år!
Kram, Jessica