måndag 4 augusti 2008

Fyndat på loppis

Jag var som jag nämt tidigare på loppis med min mamma och hennes vännina förra veckan och nu tänkte jag visa upp mina fynd. Det blev bara lite småsaker bland annat en massa burkar till skafferiet. Men det finns vissa saker ni inte fått se än, så här kommer några av dem :)
Jag hittade kaffekannan, vasen/karaffen och nysilverbrickan de står på.

Ännu en liten bricka och besticken 11 av varje för 20:- bara.

Jag är ju så svag för silverbrickor och sånt att det blev en hel drös med sånt. De här två var jag också tvungen att få med mig hem.
Jag behövde så klart några på fot också...de är så fina att ställa glaskupor på.


Så självklart fick ett av faten på fot sig en glaskupa.
Tidigt i morse kom min sambo äntligen hem så jag ska nog bara umgås med honom idag...tvivlar på att han känner sig sugen på en loppissväng...men jag kanske ska försöka få iväg honom :D
Hoppas ni får en bra start på veckan :)
Kram

4 kommentarer:

Elzie sa...

Vad mycket fint du visar. Man blir helt sjuk på dessa silverbrickor. Hoppas du har en bra dag.
KRam Elzie

Monolilith sa...

Vilka fina sker du hittade på loppis!
Skafferiet blev ju helt underbart fint!
Malin

Nygammalt sa...

Hallå där!
Kul att få träffa dig ute i vimlet, synd att det inte blev någon efterfest för mig, hade inte haft något emot att komma och spana in din lägenhet ;)

Såå snyggt du hart gjort. Och samtidigt hinner du jobba...galet!

Ditt skafferi blev superfint, din mamma berättade om allt jobb du la ner, ha ha. Men snyggt som sagt.

Planschen från Petit Crapaud blev ju superfint, fiffigt att sätta upp det så där.

Var det du, mamma o M på loppisjakten? Har du något tips att dela med dig? Inte för att det lär bli loppis på väldigt länge but still, ha ha.

Nä kanske dags att sova nu, ska ta emot leverans i ottan i morgon.

Kram.

Anonym sa...

När du målar shabby chic, vad använder du dig av för färger då? Svart grundfärg vet jag men är det sen bruten vit eller antik vit?? Om du vill får du gärna svara till min mail add:
tactique76@hotmail.com

Tack på förhand