onsdag 27 augusti 2008

Matsalen och Formex-tajm

Idag ska ni få se bilder från matsalen som utlovats. Det blev inte så världsomväldande ändringar men några små omstruktureringar bidde det i alla fall :)


Matsalsbordet fick en ny duk och eukalyptusgirlanden som legat runt brickan förflyttade sig till burspråket ( det får ni se i nästa inlägg).

Ny blomma på piedestalen och en tavla fick en ny plats där ovanför.


Brickan med pynt fick en liten makeover och bordet blev duklöst.

Byfféskåpet fick ny duk i linne och även där blev det en smärre makeover med nya och gamla föremål.

Inatt hoppar vi in i bilen och åker mot Formexmässan. Vi har gott om tid på oss i år eftersom vi bilar ner och inte är bunden av av tajma in de få flygtiderna som finns. Så tanken är att hela lördagen bara ska gå åt till shopping i Sthlm ;)

Men först ska jag gå och jobba halva dagen. Sedan är det nog bäst att försöka sova lite sen så jag inte somnar stående i en monter mitt under ett inköp ; )

Ha en fortsatt trevlig vecka allihopa!

Kram


11 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Så trevligt du har det..visst är det kul att möblera om..
ha det så kul på formexmässan..
kram anna

Anonym sa...

Kör försiktigt (säger jag så här när ni redan är framme), det gäller även på hemvägen.
Ha det nu riktigt trevligt och shoppa loss rejält nu.
Väntar med spänning på och höra hur det var och längtar givetvis att senare få besöka er (igen) och se vad ni hittade för fint på mässan.
Kram från C i Umeå

Suz sa...

Härligt att fixa och göra om litegrann, och fint blir det oxå :)
Hoppas ni hittar massor med fina saker på mässan, som man sedan kan få sig en liten titt på när ni är tillbaka.

Ha det gott :)

Hem och Lycka sa...

Vad fint du gjort det, det där skåpet är underbart! Så fint med kransar på.

Vad skoj ni måste få det nu med mässan och shopping. Hoppas på många fina fynd när du kommer tillbaka! kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fint,nu blir jag inspererad att göra om mitt.
Kram Irene

Nygammalt sa...

Hoppas resan går bra! Sen är ni här nere! =) Ha det så jättehärligt nu!
Kram kram.

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Titta in till mig för där finns nått till dig.
Kram Irene

Rumour has it sa...

Nice to meet you! You've a beautiful home and your kitchen is just a dream!! I'll be back here. Greetings from Belgium,
Marjolijn

Anonym sa...

Underbar tavla du har över buffeskåpet,har sett den tidigare,men vart kommer den ifrån? Vill oxå ha ;)Mvh Maria

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Hej C
Resan gick bara bra och vi har handlat så mycket fina saker! Nu är det bara att vänta på att allt ska dimpa ner....de flesta lovade leverans i oktober.
Kram / T

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Hej Maria
Det är en affisch från Jeanne d´Arc Living som jag satt i en ram jag hittade på loppis och målade om.
Hoppas du hittar dig en affisch :)
Mvh / T