torsdag 11 september 2008

Gamla fönster

Efter jobbet i lördags var jag och sambon ut till mina föräldrar och firade pappa som fyllt år. Som vanligt rotade jag omkring i ladan där jag har en massa möbler och grejer och där finns även ett rum fullt med gamla fönster och dörrar. Två fönster som min mamma letat fram fick hänga med hem. Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha dem till men till slut satte jag fast dem i öppningen mellan vardagsrummet och matsalen....jag blev hur nöjd som helst :)
Så här fint blev det. Jag tänker låta fönstren vara som de är och inte måla om dem. Det enda jag ska göra är att bygga på en underdel så det når ända ner till golvet.....måste bara få ändan ur vagnen och dra och införskaffa material ; )

Det känns mer som två olika rum nu.



Det är hur mysigt som helst när jag tänder alla mina miljoner ljus varenda kväll, speciellt i lyktorna som hänger bakom fönstren :)


Idag är det jobb som gäller. Jag hoppas det kommer varor. Igår fick jag en stor leverans med doftvax, votivljus och aromalampor...man vet ju aldrig när det ramlar in leveranser efter man har varit på mässa och handlat. Det är lite som julafton när det kommer grejer eftersom jag glömmer bort ungefär 80% av det som köpts in :P

Ha en bra dag och en trevlig helg!

Kram

7 kommentarer:

nettans lantliga hem sa...

De blev ju jätte fint, du har bra idéer. Ja tänder också mycke ljus nu när de är höst de är så mysigt.
Ha en bra dag hela dan
Kram Nettan

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Tänk att komma ttill jobbet och det känns som julafton...ler
Otroligt fint blev det med fönstren.
Kram Irene

Nygammalt sa...

Skitsnyggt!
Ja jag älskar när man tex får en massa rolig post som man har glömt bort =) Och då menar jag inte räkningar, ha ha, så jag förstår lite hur du menar.

En tur till dina föräldrar måste ju kännas som julafton med allt fint som finns gömt där. Brukar kunna fynda lite hos m&p också men absolut inte så som du kan göra.

Låter spännande med butiken, måste åka upp snart!

Kram.

Inspiration i vitt sa...

ÅÅå vad fint och vackert det blev jag är nästan helt förstummad
över dina fina fönster WOW.
Vet du att vi har nästan exakt lika rum med den lika öppningen i mellan(har länge haft den iden med fönstrena och ser nu vad vackert det är hos dig)
Du har det så fint över huvud taget.
Kram på dig/Ingela.

Suz sa...

Ja, det blev verkligen snyggt det där... som alltid hos dig :)

Kram

Mjuka sa...

Så superfint med fönsterna!!! Helt underbart
kramar M

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Kanonfint med fönstrerna. Jag håller på o letar efter vart jag ska ha ett gammalt fönster inne, men det finns inte några bra väggar...Det är så fint när man låter fönstrerna vara i originalskick. Ha en härlig Lördag. Kram Pirre