tisdag 9 september 2008

Loppisfynd och målning

Jag tog mig en loppisrunda strax före helgen och här kommer lite av vad jag hittade.

Hyllan på väggen stod och ropade efter mig på loppisen så självklart köpte jag den. Jag målade om den vit illa kvickt eftersom den var i omålad furu. Jag kan inte hjälpa det men jag avskyr omålad furu :/
Men med lite färg blir det schysst ; )

Den är rätt stor så det ryms många skatter på den : )


Lite annat blev ommålat medan jag ändå var igång...jag har nog målat något varenda dag i en vecka snart :p
Jag vet inte om ni minns att jag inte hade tänkt måla spegeln och konsollbordet
i matsalen.....jag ångrade mig och nu är de också vita. Klockan på bordet åkte även med i ommålningen.

Idag är jag ledig och ska åka iväg ner till Sundsvall lite senare och få mig en tur på Ikea. Det är mest shopping till butiken som ska göras...vi ska ändra om lite så vi får mer plats innan allt som inhandlades på mässan dyker upp.

Ha en bra dag :)
kram

7 kommentarer:

Änglahem sa...

Flitens lampa lyser här...!!

Så mycket vackert du har fått upp på nya hyllan!!

Spegeln och konsollbordet blev mycket bättre när vitpenseln varit framme! Mycket fint!! och klockan ser urfin ut*tihi*....det var inte meningen att vitsa till det...såg det förs när jag skrivit*fniss*

Kramar, Ulrika

Floras Kulle sa...

Underbart!
Håller också på så där just nu: "när nu färgburken ändå är öppen, så kan jag lika gärna...", ja, du vet...
Vad fint och fräscht det blev!
Har precis gottat mig åt bilderna från ditt fina kök, jag fick jättemycket inspiration (kryddhyllans innehåll åker t.ex. ut redan ikväll! Jag stirrade ilsket på den igår, och undrade vad i hela friden man skulle göra med den... Och som tur är kör jag förbi IKEA på vägen hem!)
//Annette

Suz sa...

Skratt :) Ja det var ju en smart ide, ska prova det till nästa gång...Haha!

Ha det så bra, och hoppas du hittar något fint på Ikea.

Kramen

Elzie sa...

Jag undrar om det finns något mörkt kvar i det här landet snart *s*. Men fint blir det i vitt.
Hoppas du får en bra kväll.
Kram Elzie

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så fint du gör allt!
Blir så sugen på att göra om lite när jag är in till dig..ler
Hoppas att du fyndade lite på ikea.
Kram Irene

Galleri Hönshuset sa...

Hej. Vad fint det blev. Mycket vackra saker du har på hyllan....såååå inspirernde. Tack! Ha en underbar fortsättning på dan. Kram Pirre

Nygammalt sa...

Det blev såååå fint! Tur att det finns många hemska furusaker som man kan göra om däruppe! Och ja, du har många fina skatter på din hylla också. Ja hela lägenheten faktiskt.

Instämmer, jag borde skaffa mig en lägenhet i din storlek, det lär väl inte vara några problem här nere? ;)

Hur gick det på Ikea då? Blir så nyfiken när ni ska ändra om. Förhoppningsvis kanske jag kan ta mig en runda uppåt om ungefär en månad. Finns ju så mycket fint som jag har hittat hos er *ler*

Tack för tipset ang. eukalyptusen, ska kolla efter det.

Kram kram.