måndag 7 juli 2008

Decoupage och målning

Nu har jag min första semesterdag och åker snart iväg till Stockholm för att träffa min sambo som är där nere och jobba. Jag tänkte hinna med en hel del shopping och nöjen :) Igår gjorde jag decoupage på några gamla konservburkar och målade en korg jag fyndat på loppis.
Några burkar fick gamla vintagebilder och spets.

De övriga fick samma rosmotiv jag gjort tidigare till pennburkarna jag har i mitt datarum....att något så enkelt och billigt kan bli något så fint :)


Favorittidningen låg i brevlådan idag...det värmländska torpet de visar är helt underbart!

Jag målade min korg och köpte en ros i kruka...som Plingan gjorde sitt bästa att äta upp :P


...men till slut lyckades jag hålla henne borta länge nog för att få en bild.

Nu blir jag borta i nästan en vecka medans jag drar mig söderut.

Hoppas ni får en varm och skön sommarvecka :)

Kramar