måndag 6 december 2010

Andra advent

Igår var det andra advent och jag kom igång med mitt julstökande hemma så nu börjar det bli nån ordning här, snart bara granen som fattas :)
Det blir lite julbilder från köket idag.


Mina zinklådor från förra året fick jag faktiskt fram innan första advent förra helgen.


Mannen har gömt sig bakom julpyntet på köksbordet....en duk kan ju inte få vara katthårsfri allt för länge :D


I fönstret bakom bordet fick det bli vitt och fattigmanssilver för hela slanten.


I det andra köksfönstret blev det vitt, rost och zink.
De här bilderna plus (många fler) tog jag igår runt 13:30....kolla vad mörkt det var ute.




På vågen i fönstret fick lite småplock trängas :)


Idag ska jag fortsätta mitt pysslande här hemma....undra om jag måste koka fudge ikväll kanske? Men innan nåt blir gjort ska jag släpa mig ner i tvättstugan och börja min vanliga måndagssyssla, efter det åker hörlurarna in i öronen och julpyntandet fortsätter :)


Kramar



2 kommentarer:

(eddas) sa...

Masse fine ting du viser her:)
kos deg
eddaKlemmer

Nygammalt sa...

Härligt julpyntande du har gjort! :) Själv är det inte så mycket av den varan här hemma...

Ser att det vitt utanför dina fönster, hoppas det får ligga kvar över julen. Det är ju ingen självklarhet nuförtiden.

Nej, nu ska jag åka till frisören. Har ingen aning vilken färg jag kommer hem med ;)¨

Ha en skön ledig dag!

Kram!