onsdag 8 december 2010

Julgardiner

Nu har julgardinerna i köket kommit upp....eller jag fuskade lite faktiskt.

Jag kom på att det var ju rätt onödigt att beställa ännu ett par hissgardiner till köket så jag använde mig av den kappmetervara vi haft i butiken i samma serie.
(Ni kan se helvita hissgardinerna i mitt förra inlägg. )

Jag klippte helt enkelt till en bit och bara vek den över kanten på min gamla hissgardin och vips hade jag en med röda broderier istället för vita :)


Några få röda detaljer har jag när det är jul.

Det syns knappt att det är ett "fuskbygge" :P


I ett annat hörn av köket står en av de små granarna jag och min sambo slet som djur för att få upp förra veckan....jäklar vad det är fruset i marken nu :/

Iväg och gymma nu och sedan jobba! Det är schemat för mig idag.

Kramar


5 kommentarer:

(eddas) sa...

Den var jo bare kjempefin..og synes jo ikke at du har jukset...
ha en kos dag....
eddaKlemmer

http://limbergivitavillan.blogspot.com/ sa...

Ahh smart å kanonfint ;)

Kram Ulrika

Tina sa...

Fiffigt gjort, nä det syns inte. Jättefint!
Kram/Tina

Lillan sa...

Ha,ha...så brukar jag göra m mycket(fuska)har man tur blir d bra,jättefint har du det.kram/Lillan

Gunillasljusglimtar sa...

Tack för det tipset!!Mysig blogg.../Gunilla