tisdag 21 december 2010

Tre dagar kvar..

...till jul och mitt piffande har kommit igång på allvar...det känns såååå skönt :)

Jag bytte till vita gardiner i matsalen...blev så less på att det var mörkt jämt att jag försöker ljusa upp lite...inne iaf.

Fönster nr 2...på stolen ligger gardinhögen som satt uppe innan.

Jag tog bort min vaxduk i linne med julevangeliet på franska som jag hade lagt på bordet nån vecka tidigare och tog en vit vaxduk av bomull med beige text istället...allt för att få det ljusare :)
Duken finns att köpa på metervara i butiken 199:-/m är priset.


Vaxduken...fast det ser ut som att det bara är av vanligt tyg...mycket praktiskt...och snyggt ;)




Om någon undrar hur det har gått med mitt tämjande av vilda Thorsten så har det gått över all förväntan och han har blivit världens gosigaste kisse som tar alla chanser att få ligga i mitt knä :)
Enda kruxet är att Dobby, ragdollen avskyr honom och tar alla chanser att hoppa på stackarn :/

En hektisk dag på jobbet väntar nu!

Kramar




5 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Ooop! Skulle skriva på detta inlägg, men det råkade bli på ditt tidigare inlägg!

Kram Mimmi

Fågel Blå sa...

Oj så fint du har det!!!!
ha en fin ndag!
Kram Kathrine

Elsas Cottage sa...

Hey,

your tablecloth looks so beautiful! Have a nice christmas time and a Happy New Year!
Simone :-)

Bitte sa...

Vad fint det blev med "nya" gardiner och duk! :-)

Kramar
Beatrice

majra1 sa...

Vad fina dom "nya" gardinerna är. :) Jag brukar också ha vita gardiner under den mörka årstiden. Det gör mycket.

Älskar er affär! Önskar jag bodde närmare så skulle jag va stamkund.. ;D Måste vara lycka att jobba i en så fin butik! :)

Hade bra /Mari