torsdag 19 juni 2008

Helgens fynd del 3

Då var det dags igen :)
Jag var ju som sagt hos mina föräldrar en sväng i söndags och snokade igenom de miljoner grejer jag har förvarat i en gammal lada på deras gård....och hittade en massa skatter där som jag hade glömt bort mer eller mindre. Jag hade sjukt mycket ramar i alla möjliga format.

Nu har jag hunnit med att måla, fixa och fota iaf ungefär hälften av sakerna.



Jag hittade mina gamla strykjärn, en hattask från min farfar, en av många tavlor och en spegel som jag tror har varit med om en brand...tyvärr har jag målat guld runt den någon gång...inte smart men jag skyller på att det var minst 10 år sen.

Mannen (min katt) tycker att det luktar lite skumt :D




Ramar och åter ramar.



Jag erkänner! Jag hade en guldperiod för LÄÄÄÄÄNGE sen.



Oj, mera guldfärgade ramar (detta är bara en bråkdel av alla ramar jag fick med mej hem) :P


En urna som jag tydligen kladdat färg på en gång i tiden, jag har för mig att den var limegrön innan så jag tror jag är förlåten ;P



Nu kommer det roliga med det hela: Ommålningen av alla prylarna :)

Farfars hattask blev vit med decoupage med rosor....den var inte så fräsch efter 15 år i en kall fuktig lada.


En av ramarna efter målning...jag vet inte vad jag ska göra av alla än, så de får stå på hyllor och skåp i väntan på något motiv att sätta i dem.
Fler ramar som blivit vita.

Minns ni gjutjärnsurnan jag hittade på loppis för några veckor sen....den fick bli vit nu när jag ändå hade färgen framme. Jag ska nog *shabba* till den lite sen, den känns lite för vit, hur det nu är möjligt :D



Hmm, lite fler ramar....jag får nog ta och stuva in dem i ett skåp så länge. Notera att en ram iaf inte blev vit....den fick bli helt svart istället.....inte ofta jag målar något svart :P


Min tidningskorg som jag haft undangömd i ett hörn här hemma åkte med i målningen av bara farten....inget mästerverk men den blev bra mycket snyggare än innan när den var rottingfärgad :P


En tavla som jag bytte ut motivet i, samt målade och shabbade ramen på, och urnan som innan var vit och grå...båda blev nu vita.





Spegeln försökte jag slipa bort guldfärgen på så gott det gick utan att komma åt träet för mycket...den får vara som den är.

Jag ska stoppa undan alla små ramar och tavlor och annat småplock jag inte har målat än ett tag. Jag kanske visar upp dem någon gång längre fram.

Hoppas ni får en supertrevlig midsommarhelg :)
Kram



2 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej...så himla fint och så kul att hitta hit. Hittade din sida genom en annan!
Kram Camilla

Nygammalt sa...

Shit vad mycket fint du har i dina gömmor. Och vilken tjusig rakspegel du har skaffat dig. Perfekt med de små söta flaskorna på, det köpte ju min lilla systerdotter =)

Ha nu en grym midsommarhelg!
Kram och hälsa mamma!