måndag 30 juni 2008

Loppis och lite mer fixande

Nu kommer fortsättningen på min stora loppisshopping innan helgen och lite annat jag pysslat med de senaste dagarna. Jag shoppade så mycket att jag fick lov att dela in det på två inlägg :P
Jag var faktiskt på den där loppisen idag igen men det blev faktiskt bara en endaste kanna som följde med hem den här gången....men den ni får se en annan gång.



Den här ställningen har jag haft i några år (den var vinröd så jag målade om den så klart) men inte vetat vad jag skulle göra av den eller ha den till så den har fått stå i butiken fram tills nu.


Den ska egentligen ha 3 nätkorgar mellan de tre "benen" men jag kom på härom dagen att jag kunde ha den som ställning till tvättfatet och kannan, om jag plockade bort korgarna....jag har aldrig lyckats hitta en sån där ställning på loppis, tyvärr. Men det här funkade ju alldeles utmärkt det också :)


Min tråkiga tvättkorg...



...fick bli vit.....men den var ett straff att måla. Det hade varit lättare att spraymåla den, men tillslut blev den vit iallafall.

Jag satte mej på golvet framför tv:n och kollade på Atonement samtidigt, tiden går fortare med film när man målar :P


Här är några fler av mina loppisfynd. Karaffen är jag jättenöjd över. Sedan fick jag mig en plåtburk, en liten nåldyna med "pinnar" för trådrullar och andra sytillbehör. En skål i rokokostil på fötter, några små dukar, ett träornament och en nätskål som ska få sig en omgång färg någon dag :)



Nåldynan fick sig en ny mössa...den andra var inte så himla tjusig :P


Inte för att jag har någon syhörna nu men det kanske kommer...jag funderar på om jag skulle kunna klämma in en sån i mitt datarum ....det tål att kluras på. Då kanska jag faktiskt sätter mig och syr lite oftare.


Jag visade ju vågen jag köpte i förra inlägget. Den fick hamna i mitt köksfönster och prydas av ett par krukväxter.





Nu har klockan precis slagit midnatt och det har blivit måndag och det är snart dags för mig att jobba sista veckan innan jag ska få semester i hela två veckor. Men först ska jag ta och få mig några timmars välbehövlig skönhetssömn efter helgens strapatser :)


God natt på er och hoppas ni får en trevlig start på veckan

Kramar

2 kommentarer:

Nygammalt sa...

Herregud vad du fyndar människa! Lika bra att jag lägger ner mina loppisplaner när jag kommer hem då! ;)

Butiker i Sthlm...hm:

Ambiance (tvärgata Drottninggatan)¨
Årstiden (Drottninggatan)
Kungens lilla piga (Gamla stan)
Sirlig (Gamla stan):

http://angelattable.blogspot.com/2006/11/butik-med-fransk-lantstil.html

Kolla även in den här bloggen (hon har många butikstips):

http://www.magdalenashem.blogspot.com/

Lycka till och trevlig resa!

Kram.

Suz sa...

Ja, jösses vad du står i. Önskar jag vore lika driftig och påhittig som du.
Helt underbart att kika in på din blogg och få massor med tips och ideer på vad man kan göra.
Tack för det :))

Den där vågen är ju bara så fin... Man verkar hitta det ena fyndet efter det andra på loppis... Måste genast klura ut ett sätt att komma iväg till någon...

Kram på dig