måndag 30 januari 2012

Mina fynd!

Phew, jag har knappt varit hemma alls i helgen bara flängt runt på loppisar i två dagar!
På lördagen drog jag och min mindre nöjda sambo ner mot Sundsvall och stannade till här och där för att jag skulle in och rota runt på alla loppisar. Igår drog jag och mamma iväg på en runda och fyllde upp bilen tills vi knappt rymdes själva.

Jag kom hem med bilen smockfull, hittade otroligt och otippat mycket fina saker.
Några av grejorna skulle jag ha själv men det mesta ska säljas i butiken... vi ska nämligen starta upp en vintage-avdelning i butiken så fort det går.
Inget datum är bestämt så det blir när vi känner att vi fått ihop tillräckligt med fina saker.



Den här lilla krabaten blev jag lite kär i....dock med en viss skräckblandad
förtjusning då jag tycker att gamla leksaker kan vara liiiite läbbiga.

Fast han är rätt fin i all sin skabbighet.

Spegeln och doktorsväskan fyndade jag faktiskt bland
gömmorna som finns ute hos mina föräldrar.
Spegelglaset är precis så där gammalt och nött som jag vill ha det.

Sedan hittade jag bland annat gamla kameror och en kikare med väska.
Gamla kameror är så sjukt snygga att ha som inredningsdetaljer.



I den lilla väskan ligger en kamera som kommer från min
farfar som jag snodde med mig från föräldrarna.
Den andra prutade jag till mig på en loppis ;)

Jag hittade mycket mer men det får jag visa en annan gång.

Kramar


3 kommentarer:

Tinas bo sa...

Wow vilka snygga grejor du hittat!!
Håller med en del gamla leksaker är läbbiga... :))
Spegeln, doktorsväskan, kameran,kikaren ja allt är såå vackert!! Lyllos!!! :))

Kramis Tina

Vitspets sa...

Mycket fint fyndat ...
kram Karina

hundenstina sa...

Fina saker du hittade på din loppishelg!!!
Gillar dina bilder.