tisdag 27 maj 2008

Lilla vardagsrummet

Nu blir det fortsatt rundtur hemma hos mig, och turen har nu kommit till det lilla vardagsrummet.
Det här rummet var riktigt gräsligt fult innan jag fixade till det. På golvet låg en plastmatta i nåt rosa/grått spräckligt mönster...med stora hål i lagade med gaffatejp.
För att matcha detta var väggarna målade i en mörkgul färg...håren reser sig på min armar vid blotta minnet.

Med utsikt mot matsalen.




Säcken på fotpallen är ett fynd jag gjorde på en secondhand butik för nån månad sen för endast 10:-



En titt in till mitt datarum. På mitt lilla *skåp* står en av mina favorit lyktor, en bricka med pynt och en tavla jag knåpat ihop av en gammal ram som jag målat och gjort decoupage med madonnabild på som monterats in.

Vad det gröna skenet i hallen utanför kommer ifrån vet i sjutton, det är iaf vitt där :) Jag tröttnade på skärmen till golvlampan och sydde en jättestor lampkjol till den istället.

Överskåpet hade jag på skåpet i köket innan men det hamnade på byrån efter att den också fick bli vit. Även katternas *snygga* ( och tyvärr oanvända) klöspelare fick vara med på bild.



En skymt av sambons datarum...vi får se om det kommer visas upp någon gång...det är epilepsivarning på den svart/vit mönstrade tapeten där inne och oftast VÄLDIGT stökigt ;)


Mina askar som jag fyndade på loppis för några veckor sedan fick hamna uppe på skåpet efter att jag målat och piffat till dem lite.


Silverbrickor med pynt funkar alltid :D



En vimpel jag sytt en gång i tiden. Kängan och vingarna är också egen tillverkning.

1 kommentar:

Mitt hvite hus sa...

Så koselige bilder av hverdagsrommet ditt:=) Virkelig stemningsfullt.
Her hadde jeg kunne slappet av vet jeg.
Ønsker dge en fin uke.
Klem :=)