torsdag 29 maj 2008

Madonnor

Dagens inlägg handlar om madonnor.
Jag är inte ett dugg religiös av mig, men det är något med madonnor som tilltalar mig....och att de gör sig så bra som inredningsdetaljer skadar inte ; )
Så här kommer nu några saker från min madonnasamling. Vissa har jag hittat på loppisar och andra kommer från min butik :)
Min jättestora madonna...min absoluta favorit :)
Den är så fin !!!
En liten madonna på ca 10 cm jag köpte på en secondhand för 10:-

Även denna är från en secondhand butik. Hela 25 kr fick jag betala :D


Madonnakudden har min mamma sytt av linnetyg. Dessa säljer vi i butiken också.


En affisch från butiken som jag monterat i en ram jag målat.



Även denna tavla från House Doctor kommer från butiken :)




En av mina två väggmadonnor. Den här fick jag ge 15:- för...det priset kan jag definitivt leva med ; )


En annan favorit...den här huserar i mitt kök och även den kommer från butiken. Den är så himla vacker :)


Den här vita porslinsmadonnan hittade jag på loppis för några veckor sedan för 45:-...lr det var snarare min sambo som såg den först...det tar sig som mordbrännaren sa :D

Min lilla blå porslinsmadonna....från en secondhandbutik den också...runt 40 kr gick den på.


Och slutligen en liten madonna från *Country by mail* som vi sålde i butiken förra året...jag tror det här var min allra första madonna, tavlan har jag visat förr. den jag har fixat ihop med en gammal ram, färg och decoupage:)
Detta gott folk var allt för den här gången. Vi får se vad jag hittar på till nästa inlägg. Jag kanske visar några skrymslen och vrår från mitt hem :)

Kram på er!

3 kommentarer:

Nygammalt sa...

Mycket tjusigt!
Instämmer helt i vad du säger, det ger en rofylld känlsa helt enkelt.
Jag har ju bara en madonna, den lilla men jag är allt bra sugen på lite fler ;)

Ja du, lika bra att du åker bort ett tag då så du lämnar lite saker till mig ;)
Hoppas du får roligt på festivalen, mitt ex ska faktiskt dit och jobba.

Ha nu en riktig skön söndag!
Kram.

Nygammalt sa...

Tjena tjejen!
Hoppas att du har haft det trevligt på festivalen!
Jag har gett dig en utmärkelse! =)

Kommer och besöker er til veckan.
Kram.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Har aldrig varit in hos dej tidigare , det var ngn annan bloggare som tipsade !
Oj så mycket fint du visar , och vilken våning !!
Sitter och njuter av alla dina bilder och inlägg !!
Hit kommer jag snart igen och beundrar !
Kram/Lotta