söndag 18 maj 2008

Rivningsprojekt

Idag får ni se röriga bilder från mitt hem. Jag kom nämligen på den briljanta idén att nu minsann ska köksgolvet puts väck! Så igår tvingade jag sambon att hjälpa till med rivningen. Vi lever just nu i kaos med grejer och oreda nästan överallt. Man förstår inte hur mycket saker och möbler man har i ett rum förrän man tömt det.
Men resultatet kommer nog bli jättebra. Golvet ska målas helt vitt...med lite tur så kan jag vara klar imorgon, då får ni se hur det blev :)
Det här var de två olika, likvärdigt fula mattorna som låg i köket fram till igår.

Här är rivningen påbörjad...jag måste säga att stjärnan som fixade det här tjusiga golvet ursprungligen faktiskt gjorde ett noggrant arbete...vi fick slita som djur för att få loss det.


Äntligen är trägolven framme och det känns redan bättre :)


Allt som var i köket har fått flytta in i andra rum. Mitt fina diskställ från madam stoltz som för nuvarande inte ryms under köksskåpen bara väntar på att få användas...lr kanske bara stå och se fint ut ; )

....det blir ett senare projekt när skåpen ska bort, jag måste få andas ut lite mellan mina projekt modell större.


Kaos, kaos, kaos! Lilla vardagsrummet är som en labyrint av grejer.

Nu knackar min snälla pappa på dörren och ska slipa golvet åt mej....slipmaskinen var för tungarbetad för att jag skulle orka köra den själv, och min sambo lider av tummen mitt i handen syndromet :D

Ha en härlig söndag..nu ska jag iväg och inandas slipdamm några timmar.

1 kommentar:

Nygammalt sa...

Oj så ni står i. Kommer ju att bli superbra! =)

Frågade din mamma tidigare om inte ÖA har intervjuat er och då sa hon att de hade de inte. Så jag har faktiskt skickat iväg ett mail till dem med tips om er butik. Så jag håller tummarna att ni kan få lite extra publicitet där. Skickade med länken till er hemsida också.

Ha en bra måndag nu och lycka till med golven!

Kram.