måndag 19 maj 2008

Äntligen!


Nu är äntligen köksgolvet färdigt och möblerna är på plats.

Det känns som en evighet fast det bara tog från lördag till måndag att riva, slipa och måla 3 varv och låta det torka för att sedan möblera i ordning allt.

Det blev så ljust och fint och jag är sååååå himla nöjd :)



Ni kommer väl ihåg styggelserna på bilden ovan som täckte mitt golv innan...de är svåra att glömma.


TADA!

Som ett helt nytt rum. Vitt Vitt och åter vitt :)




Bilden som kommer här under kunde jag bara inte låta bli. Det hängde ett element under fönstret och jag upptäckte att det inte var väggfast utan gick att plocka bort...så här får ni se den gräsliga laxrosa/grisskära färgen som väggen hade innen jag tapetserade om....det kan vara den fulaste färgen i världen tror jag.

En hink med vitfärg åkte fram illa kvickt :D


Nästa inlägg kommer förmodligen handla om några secondhandfynd jag gjorde innan helgen men inte hunnit visa upp...måste måla och fixa lite på vissa av sakerna först :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken händig man du verkar ha
// Avis

Anonym sa...

Underbart! Jag blir också avis, jag vill också ha vita golv! Jättefint, fina bilder! :o)