torsdag 8 maj 2008

Sovrummet

Jag tänkte ta och fortsätta på rundturen hemma hos mej och nästa stopp blir i sovrummet.
Fläcken på väggen är en spegel som reflekteras av kamerablixten...jag kom äntligen på det ikväll..har funderat och funderat på varifrån fläcken kommer eftersom den bara syns när jag fotar...ibland är man allt bra smart ;D

Mera väggord. Denna gång handlar det om det franska helgonet St Therese från Lisieux. Känner ni igen några av mina loppisfynd på hyllan? =)

Stormlyktan måste jag nog ta och torka bort lite sot ifrån ser jag, haha.


Min fina vägglykta med krokar, en tygpåse min mamma sytt av ett gammalt örngott och struten har jag fyllt med lavendel. Fotot på pojkvännen gömde jag bakom lyktan för att inte få onda ögat på mig när han inser att han visas upp på min enl honom tjejiga blogg :D




De fula garderobsdörrarna åkte fort ner i förrådet och byttes ut mot ett draperi . Det blir lite tårta på tårta med draperier i sovrummet eftersom jag måste dölja öppningen till serveringsgången brevid garderoben oxå...men, men, man tager vad man haver heter det ju.
De *tjusiga* fåren är varmvattenflaskor man fyller och lägger i tex sängen en kylig vinter kväll...mycket skönt måste jag säga =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har med vårat fina hem, men jag tror du verkar ha missat ett rum, inga bilder på mitt data rum? när kommer det in?

/ sambon