söndag 4 maj 2008

Matsalen

Matsalen används tyvärr inte till mer än passage mellan stora och lilla vardagsrummet ( jag ska visa lilla vardagsrummet någon dag ). Middagsbjudningar är inte riktigt min grej, men vem vet...en vacker dag kanske jag får ett ryck och kokar ihop något.
*Beauty is in the eye of the beholder*
Väggord ovanför öppningen i matsalen.




På min buffé finns diverse prylar i mesta dels zink och silver.






Min spegel med tillhörande konsollbord är en av de få möblerna jag inte målat vita...och förmodligen så kommer jag inte göra det heller...lite guld har nog ingen dött av :)


Mitt stora (och vääääldigt tunga) skåp i gustaviansk stil som rymmer så många loppisskatter.


Gardinerna är jag jättenöjd med, jag sydde dem av gamla lakan jag fyndat i en secondhand butik och dekorerade dem med fina stryka på bilder och sydde på en spets längst ner. Lampkjolarna har jag sytt av tunt linnetyg och spets.


Matsalen från öppningen mot vardagsrummet.


Lite smått och gott på silverbricka och eukalyptusgirland som fick bli en bordsdekoration efter att den gjort sitt i ett fönster :)


1 kommentar:

Nygammalt sa...

Hej!
Vad roligt att du har skaffat en egen blogg, din är verkligen jättefin. Och ditt hem är helt underbart. Din mamma har berättat lite om det tidigare och jag har sett lite bilder via er hemsida.
Det måste vara kul att kunna sy så fina och personliga saker.

Jag är bara glad om jag kan göra reklam för dig och söta mamma, ni förtjänar all reklam ni kan få. Hoppas ni har fått upp ögonen på folk hemma nu på mässan.

Lycka till med bloggen, den kan vara lite besvärlig ibland och välkommen in i bloggvärlden.

Kram.